Otsikko
Minun täytyisi tehdä parin päivän sisään 1960-luvun vaate- ja hiustyylistä pitkä esitelmä, enkä löydä tietoa mistään. Voisitko sanoa hyviä suomenkielisiä…

Kysytty

Minun täytyisi tehdä parin päivän sisään 1960-luvun vaate- ja hiustyylistä pitkä esitelmä, enkä löydä tietoa mistään. Voisitko sanoa hyviä suomenkielisiä sivuja tai muuten vain tietoa tästä aikakaudesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetissä ei todellakaan tunnu olevan hyviä suomenkielisiä sivuja 1960-luvun vaate- ja hiustyylistä. Makupaloissa (osoite: www.makupalat.fi ) on hyvää aineistoa otsikon vapaa-aika alla, mutta ei suomenkielistä. Wikipediassa on yleistä kuvausta 1960-luvun tapahtumista. Hiukan aiheeseen kuuluvaa on osoitteessa www.oph.fi/kulttuuri-ikkuna/esine/vaatetus/historiaa.html . Ehkäpä myös Googlella löytyvä Marin historiansivu, ja hakuehtoina marimekko + historia. - Mutta kokoelmassamme on suomenkielisiä kirjoja, jotka käsittelevät aihetta, esim.
Länsimaisen muodin historia antiikista nykyaikaan / Arja-Liisa Kuitunen (1998); 1900-luvun muodin historia / Gertrud Lehnert (2001); Historialliset päähineet, kampaukset ja korut / S. P. Skolnikov (1987).