Minun pitäisi saada selville mistä Helena Anhavan teoksesta on oheinen runo: Mies ja Maailma. Tarvitsen tietoa kirjani lähdeluetteloon. Se on todennäköisesti…

Kysytty

Minun pitäisi saada selville mistä Helena Anhavan teoksesta on oheinen runo: Mies ja Maailma. Tarvitsen tietoa kirjani lähdeluetteloon. Se on todennäköisesti julkaistu 70-luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo sisältyy Helena Anhavan kokoelmaan "Vuorosanoja" (1973). Runolla ei ole erillistä nimeä. Sisällysluetteloon siitä on merkitty aloitussäe "Mies lähtee aamulla maailmaa valloittamaan".

Anhava, Helena: Vuorosanoja : Runoja.
Helsinki: Otava, 1973.
110 s.
Lisäpainokset: 2. p. 1976. - 3. p. 1983.
ISBN: 951-1-00685-1 (nid.)

Runo, samoin kuin alkuperäiskokoelma kokonaisuudessaan, sisältyy myös kokoomateokseen Anhava, Helena: "Runot 1971-1990". Helsinki: Otava, 1990.