Minun pitäisi kirjoittaa artikkeli aiheesta Vammaiset ja seksi. Mitähän aiheesta löytyisi suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.

Kysytty

Minun pitäisi kirjoittaa artikkeli aiheesta Vammaiset ja seksi. Mitähän aiheesta löytyisi suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyi mm. seuraavia suomenkielisiä kirjoja:

- Halu rakastaa / toimittajat: Helena Nikkola, Arja Niinistö. Pro Nursing, [Turku], 1997,
- Tunteet, läheisyys ja seksuaalisuus : afasia- ja aivohalvauspäivät 29.-30.10.1993.
[Turku] : Aivohalvaus- ja afasialiitto, [1993]
- Autio, Tiina : Mahdollisuus seksuaalisuuteen : kehitysvammaisten näkemyksiä parisuhteesta ja seksuaalisuudesta. Helsinki : Kehitysvammaliitto, tutkimus- ja kokeiluyksikkö, 1992
- Vammaisuus ja seksuaalisuus -seminaari : 6.-7.11.1991 / [työryhmä: Johansson, Tiina ... et al.]
- [Helsinki] : [Invalidiliitto], 1992
- Ivarsson, Malena : Seksi ja nuori rakkaus WS0Y 1989

Aleksi artikkelihaulla löytyivät seuraavat viitteet viimeisen kymmenen vuoden ajalta:

- Törmäyskurssilla valtaväestön kanssa. Löija, Pauli . Mielenterveys 2001, nro 1, sivu 22-25
- Jäyhä, normaali ja vapautunut : vammainen ruumis pyörätuolitanssijan puheessa . Väätäinen, Hanna. Liikunta ja tiede 2000, nro 6, sivu 48-56
- Oikeus seksiin . Haavisto, Riikka Kotilääkäri 2000, nro 10, sivu 84-86
- Vammainen ja vielä vanhus - onko seksiä? : ikäihmisten seksuaalisuus haaste työntekijälle. Palokari, Sirpa. Ketju 2000, nro 1, sivu 39-40
- Erotiikkaa Hesperiassa . Hietala, Sirpa. CP-lehti 1999, nro 1, sivu 9-10
- Näkökulma erotiikkaan. Meurman, Petri. Kynnys 1999, nro 2, sivu 4-5
- Vammaisuus ja seksuaalisuus : tabuja murretaan Latviassa. Kakko, Heikki. CP-lehti 1998, nro 5
- Paraneeko maailma? Mäkinen, Eija. Kotilääkäri 1995, nro 5, sivu 40-45
- Kehitysvammainen osaa ilmaista myös tyytymättömyyttä. Vesala, Hannu. Ketju 1994, nro 1, sivu 34-37, 39
- Vammautunut seksuaalisuus. Hautajärvi, Ulla. Epilepsialehti 1993, nro 3, sivu 17-18
- Seksuaalinen ja seksikäs vammainen ihminen. Flinck, Irmeli. Kajastus 1993, nro 2, sivu 37-40
- Täyden elämän onnen ehdot. Virtanen, Heini. Sosiaaliturva 1991, nro 24, sivu 1225-1226

Ruotsin- ja englanninkielisen aineiston kartoittamiseksi sinun kannattaa käydä lähimmässä kirjastossa.
Esim, Ebsco-tietokannasta on mahdollista saada artikkelit kokoneisuudessaan.