Minulta tiedustellaan paljon runoja jonkin lauseen perusteella, koska olen lausuja. Täältä olen usein saanut apua, ellen itse osaa vastata. Tässä olisi taas…

Kysytty

Minulta tiedustellaan paljon runoja jonkin lauseen perusteella, koska olen lausuja.
Täältä olen usein saanut apua, ellen itse osaa vastata.
Tässä olisi taas minulle välitetty kysymys ja vihje on pelkästään tällainen:

"Tulisi jumalaton parvi variksia (tai harakoita) ja veisi viimeisetkin hopealusikat ja raakkuisi mennessään"
Mistähän runosta mahtaa olla kysymys, minulla ei ole aavistustakaan. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti emme löytäneet runoa. Katsoimme kaikki eläinaiheiset antologiat, monien naislyyrikoiden teokset ja joidenkin miesten. Katsoimme myös isot antologiat mm. Tämän runon haluaisin kuulla. Variksista ja harkakoista löytyi paljon runoja, mutta ei mitään tähän viittaavaan.
Googlasimme myös runon sanoja eri muodoissa ja hieman muutellen, mutta emme saaneet tyydyttäviä vastauksia.

0 ääntä

Kommentit

Runo kuuluu kokonaisuudessaan näin:
"Tulisi jumalaton parvi variksia,
veisi viimeisetkin hopealusikat.
Kakkisi piirongin kulmalle, raakkuisi mennessään.
Taukoamatta."
Tommy Tabermann
Ilmestynyt kirjoissa: Kun kaikki kellot sydämessä soivat, 1971 ja Runot 1970-2010