Minulle tuli tällainen astia "sokerikko?" jonka pohjassa on leima. En löydä leimalla tietoja missä tämä on tehty, osaatteko sanoa.

Kysytty

Hei
Minulle tuli tällainen astia "sokerikko?" jonka pohjassa on leima. En löydä leimalla tietoja missä tämä on tehty, osaatteko sanoa.

Vastaus

Vastattu

Valmistaja on saksalainen Wilhelm Kagel Keramik (Wilhelm Kagel Pottery).

Yrityksen perusti Gnoienissa Mecklenburgissa syntynyt Wilhelm Kagel (1867-1935). Hän opiskeli Munchenissä fresko- ja koristemaalausta.  Alunperin maalarina työskennellyt Wilhelm perusti 1892 oman pajan Partenkircheniin. Hänen poikansa, myöskin Wilhelm Kagel (1909-1987 tai 1988) opiskeli käsityötaidon vanhempiensa yrityksessä vuosina 1924-1926. Vuodesta 1935 keramiikkatehdas siirtyi pojille Wilhelmille ja Eugenille. Tehtaan toiminta päättyi arvioilta noin vuonna 1987/88.

Kuvien perusteella kyseessä saattaa olla krakleeraustekniikalla valmistettu tuote. Tekniikalla jäljitellään halkeillutta ja kuluneen näköistä maalipintaa.