Otsikko
Minulle kerrottiin Guatemalassa käydessäni, että Suomessa on kirjoitettu ja espanjan kielelle käännettynä "elämänkertateos", joka kertoo gulakiksi Siperiaan…

Kysytty

Minulle kerrottiin Guatemalassa käydessäni, että Suomessa on kirjoitettu ja espanjan kielelle käännettynä "elämänkertateos", joka kertoo gulakiksi Siperiaan lähetetystä suomalaisesta (poliitikko, akateemikko ?)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teos on ilmeisesti Unto Parvilahden Berijan tarhat. Otava 1957. Se on käännetty useille kielille, myös espanjaksi:

LOS JARDINES DE BERIA
Parvilahti, Unto
Las experiencias de un trabajador esclavo en el paraiso soviético.Lauro. Luis de Caralt, Barcelona, 1961. 319 p.

Kirjan voi ostaa myös verkkokirjakaupoista. Esim. http://www.tangaroalibros.com/cgi-bin/resultado1.asp?Codigo=2887