Minulla on vuoden 1986 20 penninen, mutta sen vaakunapuolelle on stanssattu numero yksi ja niin voimakkaasti, että painejälki näkyy kolikon arvopuolella…

Kysytty

Minulla on vuoden 1986 20 penninen, mutta sen vaakunapuolelle on stanssattu numero yksi ja niin voimakkaasti, että painejälki näkyy kolikon arvopuolella. Mikähän tämä ykkönen on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kolikkoa näkemättä on vaikea arvailla mitään. Mahdollisesti kolikkoa on jälkeen päin käsitelty asiaankuulumattomalla tavalla, jolla ei ole mitään tekemistä kolikon alkuperäisen painamisen tai numismatiikan kanssa.

Suositeltavaa on näyttää kolikkoa numismaatikolle. Alan liikkeitä löytyy mm. Tampereelta.