Otsikko
Minulla on vuoden 1874 markka kolikko. Minkä arvoinen se on, jos minkään?

Kysytty

Minulla on vuoden 1874 markka kolikko. Minkä arvoinen se on, jos minkään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arvo riippu täysin kunnosta. Suomen Numismaattisen Yhdistyksen laatima "Suomen rahat arviohintoineen 2005" mukaan Suomen 1874 1 markka on noin 60 euron arvoinen jos se on täysin kulumaton. Jos on selviä kulutuksen jälkiä, niin sitten sen arvo tippuu noin kahden euron kieppeille. Hintaesimerkkejä voi löytää www.huuto.net "osastokohtainen haku".

Yllä mainittua teosta voitte tiedustella kotiseudun kirjaston kautta. Siitä löytyy myös tietoa kuntoluokituksesta.

2 ääntä

Kommentit

onhan sen arvo jo hopeana enempi, kun laskee paljonko siinä on hopeaa,varmaan ostaisin säkillisen 2 eurolla

Eli ei kannata lähtee juhlimaan