Minulla on vanha sininen Aalto-kirjastojen kirjastokortti jonka sain lapsena, kelpaako se vielä nykyään käytettäväksi kirjastokorttina vaikka Aalto-kirjastot…

Kysytty

Minulla on vanha sininen Aalto-kirjastojen kirjastokortti jonka sain lapsena, kelpaako se vielä nykyään käytettäväksi kirjastokorttina vaikka Aalto-kirjastot muuttuivat Keski-kirjastoiksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Periaatteesa sininen Aalto-kortti kelpaa, niitä on vielä paljon käytössä asiakkaillamme. Se, onko sinun korttisi voimassa, riippuu siitä, milloin olet sitä viimeksi käyttänyt. Pitkään käyttämättä olleita kortteja on poistettu rekisteristä. Jos muistat pin-koodisi, voit testata asiaa yrittämällä kirjautua verkkokirjastoomme Keski-Finnan aloitussivu | Keski-Finna kirjastokortin numerolla ja pin-koodilla. Jos pääset kirjautumaan, on korttisi voimassa.

Parhaiten asia selviää, kun käyt jossain Keski-kirjastojen toimipisteessä. Ota kirjastokorttisi ja kuvallinen henkilöllisyystodistus mukaan. Samalla tulee tarkistettua, että yhteystietosi ovat ajan tasalla. Ja jos pin-koodi on unohtunut, saat senkin.

Voit tarvittaessa tilata uuden kortin täyttämällä hakemuksen verkkosivullamme Asiakkaan opas | Keski-Finna. Täytä hakemus ja tunnistaudu esim. pankkitunnuksilla.
HUOM! Koska korttihakemuksesi käsittelee robotti yöllä, kortin voit noutaa mistä tahansa Keski-kirjastojen toimipisteestä hakemuksen täyttämistä seuraavana päivänä.