Otsikko
Minulla on tulossa tentti sosiaalipsykologiasta. Tentittävä kirja Stanley Milgram, Obedience to authority. Onko olemassa suomenkielistä kirjaa, jossa olisi…

Kysytty

Minulla on tulossa tentti sosiaalipsykologiasta. Tentittävä kirja Stanley Milgram, Obedience to authority. Onko olemassa suomenkielistä kirjaa, jossa olisi kerrottu Milgramin sähköiskukokeesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Milgramin kokeesta voit lukea esim. Klaus Helkaman kirjasta Johdatus sosiaalipsykologiaan tai jo vanhasta Kullervo Rainion kirjasta Sosiaalipsykologian oppikirja.

Milgramin kokeista on tehty myös graduja, esim. Jari Relanderin tutkielma vuodelta 1994 "Aiheita Milgramista:tottelevaisuustutkimus tarkastelussa" löytyy Tampereen yliopiston kirjastosta.