Otsikko
Minulla on kirja hukassa.. luin tämän varmaan 10 vuotta sitten. Siinä oli lihava/ylipainoinen tyttö, joka muistaakseni matkasi kesäksi italiaan asumaan. Siinä…

Kysytty

Minulla on kirja hukassa.. luin tämän varmaan 10 vuotta sitten. Siinä oli lihava/ylipainoinen tyttö, joka muistaakseni matkasi kesäksi italiaan asumaan. Siinä kirjassa hän tapasi sieltä miehen, laihtui todella paljon vaikka söikin gelatoja. Kirja jäi mieleen tuosta laihduttamisesta ja oli ensimmäinen kerta kun kuulin jäätelöstä sanan gelato. Jos et tunnista tätä kirjaa, olisiko muita nuorten/nuorten aikuisten kirjaa joka käsittelisi samaa aihealuetta?

Vastaus

Vastattu

Muistelemasi kirja on Mary Hoganin Ihan kivat kasvot (Karisto 2009).

Muita ulkonäköpaineita käsitteleviä nuortenkirjoja ovat mm.:

Murphy, Julie: Dumplin

Heinonen, Henna Helmi: Lähes täydellinen Miisa

Hulkko, Johanna: Suojaava kerros ilmaa

Van Wagenen, Maya: Suosittu : omaelämäkerta

Teräs, Mila: Perhosen varjo