Minulla on kateissa lasten parhaat satukirja sarja. Ainakinjonkin näistä kirjoista on kustantanut mestarikustannus ja suomentamassa/kirjoittamassa Meri Starck…

Kysytty

minulla on kateissa lasten parhaat satukirja sarja. Ainakinjonkin näistä kirjoista on kustantanut mestarikustannus ja suomentamassa/kirjoittamassa Meri Starck.

Muistan että mm. nämä kirjat kuuluvat sarjaan:
-tuhmajussi
-tulukset
-lumivalko ja ruusunpuna
-sammakkoprinssi

Olisi mukavaa tietää kirjasarjan tiedot jotta kirjoja voisi etsiä antikvariaateista ja huuto.netistä jne.

Tarkennuksena ulkonäköön, jokainen satu on siis omana kirjanaan, väri sidos reunalta valkoinen n. 1cm paksuinen. Sidoksen ulkoreunalla tunnuksena muistaakseni pieni musta kissa tms.

Etukansi on kokonaan sadun kuva ja takakansi muistaakseni pieni kuva sadusta ja selostus sadusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Lasten kirjapaketti" on nimeltään sarja, johon kuuluvat esim. kirjat Tuhmajussi ja Tulukset. (Nimeen liittyy myös sana kirjakerho erään kirjan takakannen logossa.) Fennica -tietokannassa voi tehdä Tarkennetussa haussa sanahaun termillä lasten kirjapaketti?
https://fennica.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?PAGE=bbSearch&SEQ=20…
Hakutulokseen saadaan kaikki sarjan kirjat ja niitä voi selata internetissä myös kotikoneella.
Linkki Fennican aloitussivulle
https://fennica.linneanet.fi/webvoy.htm

Tervetuloa kirjaston tietopalveluun tai lastenosaston neuvontaan, jos haluatte apua koko listan saamiseksi.