Minua kiinnostaisivat itämaiset taitolajit, joissa voisi suorittaa erilaisia vyöasteita. Jaloissa kuitenkin on lievä liikerajoitus ja vyötäröllekin on 50…

Kysytty

Minua kiinnostaisivat itämaiset taitolajit, joissa voisi suorittaa erilaisia vyöasteita. Jaloissa kuitenkin on lievä liikerajoitus ja vyötäröllekin on 50 vuodessa kertynyt pulskuutta. Löytyykö siis pääkaupunkiseudulla asuvalle tavalliselle miehenjöpikälle jotain rauhallista kamppailulajia, jossa ei tarvitse heitellä voltteja eikä vastustajia, mutta jossa voisi kehittyä vyökokeiden avulla? Erilaiset taitomiekkailulajit voisivat kiinnostaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ota yhteys aluksi vaikkapa aikidoliittoon ja iaidoliittoon, joista varmasti saat lisätiedot alueesi harjoittelusta. Aikido on moderni budolaji, jossa kilpailun ja kamppailun ajatellaan tapahtuvan itsen kanssa. Aikidoseuroissa harjoitellaan aikidoa sekä sen aseettomien että aseellisten (puumiekka, puukeppi) harjoitusmuotojen avulla. Ks. Suomen Aikidoliiton yhteystiedot https://www.aikidoliitto.fi/yhteystiedot

Iaidossa harjoitellaan miekanvedon liikesarjoja harjoitusmiekalla. Edistyneemmät harjoittelijat voivat käyttää myös terävää miekkaa harjoitellessaan.
Suomen Iaidoliiton kotisivut yhteystietoineen ks. http://iaido.fi/