Minua kiinnostaisi tietää: kuka omistaa nykyisin Mommilan kartanon? Onko kartanoon mahdollista päästä tutustumaan? Kysyn tätä siksi, että oma isäni on vuonna…

Kysytty

Minua kiinnostaisi tietää: kuka omistaa nykyisin Mommilan kartanon? Onko kartanoon mahdollista päästä tutustumaan?

Kysyn tätä siksi, että oma isäni on vuonna 1930 syntynyt tuossa kartanossa, muonamiehen poikana.

Vastaus

Vastattu

Häme-Wikin https://www.hamewiki.fi/wiki/Mommilan_kartano sivuilta löytyy tieto, että kartano on nykyään yksityisomistuksessa. Omistajan nimestä ei valitettavasti löytynyt tietoa.

6 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mommin kartano on Pikin suvun omistuksessa. Eelu Pikin kolme poikaa jakoivat kartanon kolmeen osaan. Nykyään viljellään erikseen päätilaa, Rantalan tilaa sekä Teuron tilaa.