Otsikko
Minua kiinnostaisi lukea Skotlantiin, Brittiläiseen Intiaan tai vaikkapa kolonalialistiseen Afrikkaan sijoittuvia kirjoja. Olisiko teillä suositella jotakin?…

Kysytty

Hei! Minua kiinnostaisi lukea Skotlantiin, Brittiläiseen Intiaan tai vaikkapa kolonalialistiseen Afrikkaan sijoittuvia kirjoja. Olisiko teillä suositella jotakin? Tai vastaavasti muihin vieraisiin ja eksoottisiin paikkoihin sijoittuvia kirjoja? Nalan maailman ja sen vieraiden saarten Atlas -kirjan laitoin jo varaukseen.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Tässä muutamia ehdotuksia kirjoista, jotka sijoittuvat 1) Skotlantiin:

Gaskin, C: Muuttohaukka;

Rankin, I: Valheiden talossa;

Ikola, K: Ylämaan kapinalliset;

Maxwell,G: Kalliot pysyvät;

Fraser, C: Rhannan laulu;

Kirjoja, jotka aiheensa puolesta sijoittuvat 2) Brittiläisen Intiaan:

Shamsie, K: Poltetut varjot;

Smedley, A: Maan tytär;

Edwardes, M: Nehru: kuvitettu elämänkerta;

Mishra, P: Buddhan jalanjäljillä;

Tagore, R: Hedelmätarha;

Vielä ehdotuksia kirjoista, jotka sijoittuvat kolonialistiseen 3) Afrikkaan:

Adamson, George: Elämäni Afrikka;

Gordon, R: Afrikka: muuttuva manner;

Gordimer, G: Luonnonoikku;

Brink, A: Sateen enteitä

Kirjavihjeitä voi hakea paitsi Helmet-tietokannasta, myös Kirjasammosta tai Finnasta.

www.helmet.fi

www.kirjasampo.fi

www.finna.fi