Minua kiinnostaa ajan rakenne fysiikan ja filosofian näkökulmista. Olen erityisesti kiinnostunut Huw Pricen teoksesta Time's arrow & archimedes' point (1996),…

Kysytty

Hei,
minua kiinnostaa ajan rakenne fysiikan ja filosofian näkökulmista. Olen erityisesti kiinnostunut Huw Pricen teoksesta Time's arrow & archimedes' point (1996), mutta tietysti tuoreemmatkin näkökulmat kiinnostavat.

Mihin teokseen valikoimistanne minun kannattaisi tarttua?

Vastaus

Vastattu

Pricen ajatus on, että meidän tulisi Arkhimedeen pisteestä, ajan ulkopuolelta (ei-mistään), tarkistella menneisyyttä ja tulevaisuutta aivan uudella tavalla. Tässä muutamia Helmet -kirjastojen kokoelmista poimittuja kirjaehdotuksia:

- On space and time ed. by Shahn Majid

- Brooks, Michael: Can we travel through time? The 20 big questions of physics

- Misak, C. J.: Truth and the end of inquiry : a Peircean account of truth

- Ridley, B. K.: Aika, avaruus ja asiat

- Rovelli, Carlo: Ajan luonne

- Capra, Fritjof: Fysiikka ja Tao

- Greene, Brian: Kosmoksen rakenne: avaruus, aika ja todellisuus