Minkälainen kattaus? Alkuruoka- ja pääruokakattauksen kyllä tiedän, mutta mitkä välineet katetaan jälkiruualle ja miten. Tarjolla tulee olemaan suklaafondue ja…

Kysytty

Minkälainen kattaus? Alkuruoka- ja pääruokakattauksen kyllä tiedän, mutta mitkä välineet katetaan jälkiruualle ja miten. Tarjolla tulee olemaan suklaafondue ja se on tarkoitus tarjota jokaiselle ruokailijalle omasta pikkukulhosta. Fonduehaarukoita ei ole. Haarukka? Haarukka ja lusikka? Lautasen taakse? Mihinpäin varsi / varret? Kulho lautaselle vai viereen?
Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kattaukseen löytyy havainnollinen kaavio Kotilieden sivuilta osoitteesta http://kotiliesi.fi/juhlat/juhlien-jarjestaminen/poydan-kattaminen. Kaikkijuhlista.fi-sivustolla osoitteessa http://www.kaikkijuhlista.fi/juhlista/juhlat-kotona/kattaus on myös hyviä ohjeita kattauksiin.

Kirjoistakin toki löytyy kattamisohjeista. Esimerkiksi Jouko Mykkäsen ja Heikki Ursinin teoksessa ”Tarjoilukirja” (Restamark, 2006) on esitelty pöydän kattamisen periaatteet ja paljon muuta hyödyllistä kattamiseen ja tarjoiluun liittyvää.