Minkälainen käsitys ulkomaalaisilla mahtaa olla Suomesta tai sen asukkaista? Minkälaisena he siis pitävät maatamme ja maamme kansaa, entä mistä asioista Suomi…

Kysytty

Minkälainen käsitys ulkomaalaisilla mahtaa olla Suomesta tai sen asukkaista? Minkälaisena he siis pitävät maatamme ja maamme kansaa, entä mistä asioista Suomi on ulkomaalla tunnettu? Mitkä mahtavat olla ulkomaalaisten yleisimmät väärinkäsitykset Suomesta ja sen asukkaista?

Vastaus

Vastattu

Mitään yhtenäistä käsitystä ei varmasti ole olemassa. Suuri osa ei varmasti ajattele meitä lainkaan. Riku Rantala kirjoitti kolumnissaan Helsingin Sanomissa (28.3.2015), että suomalaisia ei pidetä maailmalla yhtään minään, koska Suomi on monille täysin tuntematon maa. Artikkeli löytyy (kirjautuminen tarvitaan) alta:

https://www.hs.fi/matka/art-2000002812140.html

Käsityksistä suomalaisista on kirjoitettu paljon. Alla linkit artikkeliin Etelä-Saimaasta (23.9.2017) ja bloggaaja Lena ajatuksiin:

https://esaimaa.fi/mielipide/kolumnit/c3d44546-6d3a-40f6-974e-452f5d0150a0

https://www.rantapallo.fi/lena/2015/03/30/mitas-ne-ulkomaalaiset-meista-suomalaisista-oikein-ajattelevat/

0 ääntä

Kommentit

Muutama vuosi sitten joku suomalainen teki selvityksen, miten Suomea esiteltiin ranskalaisille lapsille koulukirjoissa. Vähäisen Suomi-tiedon pääosa oli historiallisia kuvia ja kuvauksia vuosikymmenten takaisista ajoista - vailla mainintaa että ne eivät olleet lähimainkaan ajantasaisia. Lähde: Hesari tai Yle
Koulussa opittu jää monesti mieleen loppuiäksi...