Minkä vuoden tilanne on Virtain kohdalla ollut noin monimutkainen kuin kopiomani lehtileike kertoo. Leikkeessä on päiväys, mutta ei vuosilukua. Ennen vuotta…

Kysytty

Minkä vuoden tilanne on Virtain kohdalla ollut noin monimutkainen kuin kopiomani lehtileike kertoo. Leikkeessä on päiväys, mutta ei vuosilukua. Ennen vuotta 1969, koska silloin Virrat siirtyi Hämeen lääniin
Virtain kunta kuuluu tätä nykyä Vaasan lääniin, Tampereen maanviljelysinsinööripiiriin, Tampereen työvoimapiiriin, TVH:n Hämeen piiriin, Tampereen itäiseen kansakoulutarkastajapiiriin, Tampereen läntiseen sotilaspiiriin, Keski-Suomen maanviljelysseuran alueeseen, Porin kauppakamaripiiriin, Jyväskylän kirjastotarkastuspiiriin, Vaasan hovioikeuspiiriin, Alavuden tuomiokuntaan, Kuortaneen kihlakuntaan, Ähtärin piirieläinlääkärin alueeseen, Turun sairausvakuutusalueeseen, Seinäjoen mielisairaanhuoltopiiriin, Keski-Hämeen tuberkuloosipiiriin, Tampereen keskussairaalapiiriin, Lapuan hiippakuntaan, Parkanon rovastikuntaan ja Vaasan läänin itäiseen vaalipiiriin.
Kansan Lehti 1.3.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lehtileike on vuodelta 1966.

Virtolaisten hullunmylly -otsikolla Kansan lehden etusivulla julkaistussa pikku-uutisessa referoidaan Pirkanmaan maakuntaliiton hallituksen puheenjohtajan Risto Tainion kevätmaakuntapäivien avauspuhetta, jossa käsiteltiin aluejaotuksen nurinkurisuutta.