Minkä takia kirjat pakotetaan lainaamaan kuukaudeksi eikä voi heti luettua palauttaa.miksi vain 5 kirjaa kuukaudessa. voisi olla esim 3 kirjaa kerralla ja…

Kysytty

minkä takia kirjat pakotetaan lainaamaan kuukaudeksi eikä voi heti luettua palauttaa.miksi vain 5 kirjaa kuukaudessa. voisi olla esim 3 kirjaa kerralla ja palauttaa heti luettuaan. olisi paljon parempi tapa paljon lukevalle.

Vastaus

Vastattu

Keravan kirjasto kuuluu Kirkes-kirjastokimppaan (Järvenpää, Kerava, Tuusula, Mäntsälä) ja olemme yhdessä sopineet aineistoille laina-ajat. Laina-aika vaihtelee 1-4 viikkoon aineistolajista ja uutuusarvosta riippuen.

Laina-ajat:

28 päivää > kirjat, nuotit ja äänikirjat

14 päivää > aikuisten uutuuskirjat, uutistoriaineisto, aikakauslehdet, cd-levyt, konsolipelit, lautapelit

7 päivää > dvd- ja blu-ray -levyt, pikalainat

Vaikka aineistolla on tietty eräpäivä, voi lainaamansa teoksen halutessaan palauttaa ennen eräpäivää.

Yhdellä asiakkaalla voi olla Kirkes-kirjastoista samanaikaisesti lainassa 150 teosta. Aineistolajikohtaiset rajoitukset ovat 30 CD-levyä, 15 DVD-levyä, 15 videota, 15 blu-ray-levyä, 10 CD-ROM-levyä ja 5 konsolipeliä.