Minkä Suomen kunnan suuntanumeroina (eli postinumeron kaksi ensimmäistä numeroa) käytetään numerossa kolmea eri lukua? Itse en ihan tajua kysymystä ja…

Kysytty

Minkä Suomen kunnan suuntanumeroina (eli postinumeron kaksi ensimmäistä numeroa) käytetään numerossa kolmea eri lukua?

Itse en ihan tajua kysymystä ja vanhemmiltani olen kysynyt, mutta he eivät tiedä ja netistä en löydä ja tarvitsisin tietoa mahdollisimman nopeasti elintärkeää partiokisaa varten! Kiitos jo etukäteen!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymys on tosiaan aika vaikeasti ymmärrettävä, eikä siihen löytynyt vastausta. Täältä löytyvät suuntanumerot:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suuntanumero
Ja täältä postinumerohaku:
http://www.verkkoposti.com/e3/postinumeroluettelo

0 ääntä

Kommentit

Kysymyksessä puhutaan postinumeroista; vastauksen ensimmäinen linkki johtaa eri järjestelmään, puhelinnumeroihin.

Voisikohan vastausta etsiä tarkastelemalla, missä on tehty kuntaliitoksia tai siirretty kunnan rajoja sen jälkeen kun postinumerot tulivat käyttöön. Helsingistä katsoen esimerkiksi Lohja,,.