Minkä puolueiden kansanedustajat puhuvat eduskunnassa vasemmanpuoleiselta puhujakorokkeelta ja minkä puolueiden oikeanpuoleiselta? Ainakin Vasemmistoliiton ja…

Kysytty

Minkä puolueiden kansanedustajat puhuvat eduskunnassa vasemmanpuoleiselta puhujakorokkeelta ja minkä puolueiden oikeanpuoleiselta? Ainakin Vasemmistoliiton ja SDP:n puhujat luonnollisesti vasemmanpuoleiselta ja Keskustan ja Kokoomuksen oikeanpuoleiselta. Määräytykö se kaikkien puolueiden kohdalla sen mukaan, kuuluvatko vasemmistoon vai oikeistoon? Tai eikö Keskusta kuitenkin ennemmin kuulu poliittiseen keskustaan kuin oikeistoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eduskunnan kirjastosta kerrottiin, että puhujakorokkeen valintaan ei liity sääntöjä, eli kansanedustajat saavat itse valita, kumpaa koroketta käyttävät.