Otsikko
Minkä ikäisille Soturikissat kirjat on tarkoitettu? Meidän kolmasluokkalainen alkaisi lukemaan niitä, kun kaverikin on lukenut, mutta onko niissä raakoja…

Kysytty

Hei!

Minkä ikäisille Soturikissat kirjat on tarkoitettu? Meidän kolmasluokkalainen alkaisi lukemaan niitä, kun kaverikin on lukenut, mutta onko niissä raakoja kohtia tuon ikäiselle?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Et ole ensimmäinen, joka tätä asiaa kysyy. Soturikissat on laaja seikkailusarja ja joskus tuntuu, että juuri tämän sarjan kohdalla on vaikea antaa selkeää "Sopii tämän ja tämän ikäisille" -vastausta. Nuorin lukija, jonka tiedän, on ollut 8-vuotias ja tämän myötä toteankin, että kirjojen sopivuus riippuu todella paljon lukijasta ja siitä kuinka paljon on lukenut jo ennestään. Soturikissoissa on joitakin raakojakin kohtauksia, jotka voivat tuntua herkemmistä lukijoista pahalta. Mutta sarja ei ole pelkkää raakuudesta toiseen hyppimistä. Itse antaisin kolmosluokkalaisen kokeilla sarjan lukemista. Jos sarja ei tunnu lukijasta hyvältä, niin sen voi aina lopettaa kesken.