Otsikko
Minkä eläimen jätös mahdollisesti kysymyksessä, rotan?

Kysytty

Minkä eläimen jätös mahdollisesti kysymyksessä, rotan?

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Jätöksen muoto ja koko  – sikäli kuin se kuvasta on tulkittavissa –  viittaavat eniten rottaan.

"Hiirien ja rottien ulosteet poikkeavat selvästi myyrien pipanoista. Ne ovat muodoltaan epäsäännöllisempiä ja päistään yleensä selvästi teräviä."

"Isorotan ulosteet ovat sylinterin muotoisia, ainakin toisesta päästään teräviä, n. 17 mm pitkiä ja 6 mm paksuja pipanoita. Niiden koko vaihtelee kuitenkin suuresti, samoin kuin myös väri vaihtelee syödyn ravinnon mukaan."

"Lepakkojen ulosteet muistuttavat hiirien ja myyrien pipanoita, mutta ne ovat pinnaltaan karheita ja sisältävät yksinomaan hyönteisten jätteitä. Väri vaihtelee tummanruskeasta mustaan ja koko vaihtelee lajien koon mukaan."

Lähde:
Preben Bang, Mikä tästä meni? : eläinten jäljillä