Minkä arvoisia ovat 1 mk kolikot vuodelta 1874 ja 2 mk kolikko 1874.

Kysytty

Minkä arvoisia ovat 1 mk kolikot vuodelta 1874 ja 2 mk kolikko 1874.

Vastaus

Vastattu

Vanhojen rahojen arvoja kysytään tällä palstalla usein. Tarkkaa arvoa tietystä kolikosta ei voi antaa, koska kolikon kunto ja mahdolliset virheet ratkaisevat sen arvon. Huutokaupoissa ja yksittäisillä keräilijöillä arvo voi nousta suuremmaksikin. Rahojen kuntoluokituksista ja huutokaupoista löytyy numismaatikkoliiton sivuilta http://www.numismaatikko.fi. Siellä on sekä tietopankki, jota voi tutkia että keskustelupalsta, jossa voi hinnasta ja arvioinnista keskustella.