Minkä arvoinen on 2 mk 1905 hyvä kuntoinen taitaa olla osittain hopea

Kysytty

Minkä arvoinen on 2 mk 1905 hyvä kuntoinen taitaa olla osittain hopea

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rahojen arvo määräytyy kuntoluokituksen mukaan. Neljä eri hinta-arviota 2 markan kolikolle vuodelta 1905 ovat:

Kuntoluokka 8 (ei kulumisen jälkiä, pinta ehjä, leimakiiltoinen, joskus lievästi patinoitunut) 2000 euroa

Kuntoluokka 6 (korkeimmissa kohdissa hyvin pieniä käsittelyn jälkiä, muuten yksityiskohdat terävät, ei leimakiiltoa) 450 euroa

Kuntoluokka 4 (tasaisesti kulunut korkeimmista kohdista, lähes kaikki yksityiskohdat vielä selvät) 200 euroa

Kuntoluokka 2 (Kulunut, yksityiskohdat epäselvät, reuna- yms. vikoja, mahd. korroosion jälkiä) 150 euroa

Lähde:

Suomen kolikot ja setelit n. 1400-2021 : Luettelo arvohintoineen, 2021