Minkä arvoinen olisi 5 penniä vuodelta 1911 ja toinen 5 penniä vuodelta 1866? Hyvin säilyneitä, mutta pesun tarpeessa.

Kysytty

Minkä arvoinen olisi 5 penniä vuodelta 1911 ja toinen 5 penniä vuodelta 1866? Hyvin säilyneitä, mutta pesun tarpeessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuoden 1866 5-pennisen arvo voi vaihdella 50 sentistä 200 euroon sen mukaan missä kunnossa se on. Vuoden 1911 5-pennisen arvo taas vaihtelee välillä 0-60 euroa. Suurimpaan summaan rahan täytyy olla virheetön ja täysin leimakiiltoinen.

Lähteenä on käytetty Suomen Numismaattisen Yhdistyksen keräilijän opasta Suomen rahat arviohintoineen vuodelta 2005. Kirja on ei-kaupallisen tahon julkaisema luettelo eivätkä siinä mainitut hinnat ole osto- tai myyntihintoja vaan objektiivisia arvioita rahojen keräilyarvosta kirjoitusajankohtana.