Minä vuonna tai vuosina, katsotaan Jacques Cousteaun kehittäneen nykyaikaisen paineilma sukellus laitteiston. Kiitos Kalevi

Kysytty

Minä vuonna tai vuosina, katsotaan Jacques Cousteaun kehittäneen nykyaikaisen paineilma sukellus laitteiston.

Kiitos
Kalevi

Vastaus

Vastattu

Jacgues-Yves Cousteaun ja Émile Gagnanin kehittämä sukelluslaitteisto lienee vuodelta 1943. Tuotantoon laite tuli vuonna 1946 nimellä Agualung.

Lähteet:

Cousteau, Jacgues-Yves: Hiljainen maailma: ihmiskalana meren syvyyksissä