Minä vuonna on ilmestynyt ens. kerran Samuli S.:n (Kaarlo Suomalainen)kertoelma "Halla-yönä"?

Kysytty

Minä vuonna on ilmestynyt ens. kerran Samuli S.:n (Kaarlo Suomalainen)kertoelma "Halla-yönä"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Halla-yönä, jonka on kirjoittanut Samuli S. on ilmestynyt vuonna 1905 Porvoossa. Useimmiten kirjailija kirjoitti nimellä K.G.S.Suomalainen mutta käytti myös seuraavia nimiä tai nimimerkkejä: K.G.S., K.S., Samuli S., S.S. ja
K.K.S. Suomalainen. Kirjailijan virallinen nimi on Karl Gustaf Samuli Suomalainen. Tiedon löytyvät hakuteoksen Ssuomen kirjailijat 1809-1916 sivulta 733.