Minä päivänä oli Lahden lasitehtaan vihkiäiset kesällä 1969? Päivä sijoittunee välille 30.6-23.8. Löytyyköhän tilaisuudesta valokuvia esim jonkun lehden…

Kysytty

Minä päivänä oli Lahden lasitehtaan vihkiäiset kesällä 1969?
Päivä sijoittunee välille 30.6-23.8. Löytyyköhän tilaisuudesta valokuvia esim jonkun lehden arkistoista
Vihkiäisiin osallistui myös presidentti Urho Kekkonen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden lasitehdas vihittiin käyttöön 8.8.1969. Tästä on uutinen Helsingin Sanomissa 9.9., jossa myös kuva vihkiäisistä. Artikkelin löytää Helsingin Sanomien Aikakoneesta, joka on käytettävissä pääkaupunkiseudun kirjastoissa.

Myös Etelä-Suomen Sanomissa oli tästä uutinen 9.9.1969. Muissakin sanomalehdissä on voitu tästä uutisoida. ESS ja muut tuon ajan suomalaiset sanomalehdet ovat luettavissa mikrofilmiltä Kansalliskirjastossa..