Miltä Euroopan alueelta Vasarakirveskansan edustajat muuttivat Suomeen?

Kysytty

Miltä Euroopan alueelta Vasarakirveskansan edustajat muuttivat Suomeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erinomaisen sivuston tästä aiheesta löydät osoitteesta http://www.csc.fi/arctinet/kivikaus/m2/2_6.htm
Siellä kerrotaan mm. seuraavaa:

Vasarakirveskulttuuria pidetään ainoana Suomeen muuttaneena kulttuurina. Sen katsotaan tulleen Suomeen nykyisen Liettuan ja Latvian alueelta. Vasarakirvesväestön arvellaan puhuneen kanta-arjalaista tai kantabalttilaista kieltä.