Milloin on käyty viimeksi sotia missä on käyty merkittäviä määriä ilmataisteluita?

Kysytty

Milloin on käyty viimeksi sotia missä on käyty merkittäviä määriä ilmataisteluita?

Vastaus

Vastattu

Vastaus riippuu siitä miten merkittävä määrä ilmataisteluita määritellään. Esimerkiksi Wikipediaan on koottu listaus ilmasta-ilmaan -taisteluissa kärsityistä tappioista eri konflikteissa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Post%E2%80%93World_War_II_air-to-air_comb…

Kirjoitushetkellä viimeinen listan merkintä on israelilaisen hävittäjän alasampuma Hamasin lennokki toukokuussa 2021.

Lisää esityksiä eri ilmataisteluista:

Swanston, A. (2010). Historian suurimmat ilmataistelut: Ilmasodankäynti kautta aikojen. Minerva.