Milloin Englannissa vuodenvaihde siirrettiin joulupäivästä takaisin tammikuun alkuun?

Kysytty

Milloin Englannissa vuodenvaihde siirrettiin joulupäivästä takaisin tammikuun alkuun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuonna 1752 alettiin Englannissa lain mukaan viettää uutta vuotta 1. tammikuuta. Aiemmin uusi vuosi alkoi virallisesti 25.3. Tuona päivänä enkeli kertoi Marialle, että tämä oli raskaana ja saisi pojan, Jeesuksen. Tosin jo kauan ennen lakimuutosta useimmat ihmiset olivat pitäneet uuden vuoden alkuna tammikuun ensimmäistä päivää.

Lähde: https://localhistories.org/a-history-of-new-year/