Otsikko
Millaisista kirjoista tai verkkosivuilta löytyisi tietoa Jyväskylän/Keski-Suomen lotista ja tallenteita heidän kokemuksistaan?

Kysytty

Millaisista kirjoista tai verkkosivuilta löytyisi tietoa Jyväskylän/Keski-Suomen lotista ja tallenteita heidän kokemuksistaan?

Vastaus

Vastattu

Keski-Suomen Lottaperinneyhdistys on julkaissut koosteen alueen lotta- ja pikkulottamuistoista:

Muuta hyödyllistä:

  • Heiskanen, J., & Korhonen, R. (toim.) (2002). Keiteleen rannoilta kolmeen sotaan: Ääneseudun veteraanimatrikkeli 1939-1945. Ääneseudun veteraanimatrikkelitoimikunta.
  • Isosomppi, S. (toim.) (2004). Te ette turhaan taistelleet: Petäjäveden veteraaniteos. Petäjäveden veteraanimatrikkelitoimikunta.
  • Karivalo, T. (toim.) (1994). Veljet hoidettiin: Sotasairaala Keski-Suomessa. 30. Sota S kilta.
  • Lemmetty, E., & Arponen, O. (toim.) (2003). Sotataipaleemme: Multian veteraanikirja. Multian veteraanikirjatoimikunta.
  • Minkkinen, T. (1978). Lotta Svärd-järjestön Jyväskylän piirin ja Sisä-Suomen piirin historia. Julkaisussa Keski-Suomi. 16, 11-251.
  • Salminen, P. (2012). Keski-Suomi jatkosodassa. Keskisuomalainen 27.4.2012, 14-17.
  • Siitonen, M.  (2011). Iita Salo, nuori lotta. Julkaisussa Sydän Saarijärvellä : Ilta Ikkala juhlakirja, 105-109.
  • Timonen-Hakala, P. (2002). Pikkulottana Jyväskylässä. Julkaisussa Keski-Suomen sotaveteraanin joulu 2002, 23-24.
  • Torikka, P. (2004). Muisto ei himmetä saa: Laukaalaiset sodissa 1939-1945. [Laukaan veteraanimatrikkelitoimikunta].

Muistitietoa voisi löytyä myös Jyväskylän kaupunginkirjaston ylläpitämästä Jyväskylä-kokoelmasta.