Millaisia ovat ne sanat, joita ei löydy ollenkaan Internetistä? Minulle on väitetty, että ihan kaikkia maailman sanoja ei löydy, mutta eikö kuitenkin luulisi,…

Kysytty

Millaisia ovat ne sanat, joita ei löydy ollenkaan Internetistä? Minulle on väitetty, että ihan kaikkia maailman sanoja ei löydy, mutta eikö kuitenkin luulisi, että kaikki yleisessä käytössä olevat sanat löytyisivät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä löytyvät hakukoneilla kaikki ne sanat, joita joku on käyttänyt jossain internetissä olevassa kirjallisessa dokumentissa. Kieliä ja niiden sanoja on maailmassa niin paljon, että hyvin todennäköisesti on paljonkin sanoja, joita kukaan ei ole verkkodokumenteissa käyttänyt. Internet ei ole mikään "sanojen varasto", siellä on juuri se sisältö mitä sinne on joku sattunut syöttämään. Esimerkiksi minkään yleisesti tunnetun kielen kaikkia mahdolillisia sanoja käsittäviä sanastoja ei tietääkseni ole verkkoon naputellut, eikä missään tapauksessa sinne ole naputeltu kaikkien kielten ja murteiden kaikkia sanoja. Maailmassa on edelleen paljon kulttuureja, jotka eivät sen kummemmin ole verkkomaailmassa mukana.

Heikki Poroila