Millä nimellä mikroaaltouunin edeltäjää kutsuttiin Suomessa? Tiedän, että Elannon einesosaston johtaja Kaisa Nieminen tuli Amerikasta vuonna 1948 ja toi tiedon…

Kysytty

Millä nimellä mikroaaltouunin edeltäjää kutsuttiin Suomessa? Tiedän, että Elannon einesosaston johtaja Kaisa Nieminen tuli Amerikasta vuonna 1948 ja toi tiedon tästä keksinnöstä tullessaan. Ajattelin, että siitä on kirjoitettu Jouko Siipi-nimisen henkilön kirjassa "Puoli vuosisataa Elannon historiaa" taikka vuoden 1948 Elannon vuosikerroista, nämä löytyvät kuulemma Helsingin pääkirjastosta, mun en yksinkertaisesti pääse niitä sinne asti tutkimaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikroaaltouunia kutsuttiin aikaisemmin atomiuuniksi.