Miksi teosta ei voi uusia helmet.fi- sivujen kautta, kun kirjasta on yksi varaus ja reilusti toistakymmentä kappaletta hyllystä saatavilla?

Kysytty

Miksi teosta ei voi uusia helmet.fi- sivujen kautta, kun kirjasta on yksi varaus ja reilusti toistakymmentä kappaletta hyllystä saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Järjestelmä toimii nykyään niin, että uusiminen ei onnistu, jos uusittavaan aineistoon on yksikin varaus. Jos saman teoksen niteitä on kuitenkin hyllyssä jossakin kirjastossa, varaus poistuu heti, kun se saadaan kyseisessä kirjastossa käsitellyksi. Lainan uusimista kannattaa siis kokeilla jonkin ajan kuluttua uudestaan.

Tästä aiheutuu kieltämättä ylimääräistä vaivaa asiakkaille. Kirjastojärjestelmän toimittajalle on esitetty toivomus toimintalogiikan järkevöittämisestä. Toivottavasti siis tulevissa ohjelmaversioissa ongelma saadaan ratkaistuksi.