Otsikko
Miksi Suomi ja Ruotsi eivät nykyään koskaan kohtaa jääkiekon mm-kisojen alkusarjassa? Vuodesta 2012 on ollut käytössä kahden kahdeksan joukkueen lohkon…

Kysytty

Miksi Suomi ja Ruotsi eivät nykyään koskaan kohtaa jääkiekon mm-kisojen alkusarjassa? Vuodesta 2012 on ollut käytössä kahden kahdeksan joukkueen lohkon systeemi. Kertaakaan ei ole käynyt niin, että Suomi ja Ruotsi olisivat pelanneet samassa alkulohkossa. Tosin vuosina 2012 ja 2013 Suomi ja Ruotsi luonnollisesti pelasivat eri lohkoissa, koska olivat isäntämaita ja toinen lohko pelattiin Suomessa ja toinen Ruotsissa.

Vastaus

Vastattu

Leijonien sivuilta selviää, että Kansainvälinen jääkiekkoliitto ylläpitää jääkiekon maailmanranking-listaa (IIHF World Ranking), jonka perusteella MM-kisojen lohkot on jaettu.

https://www.leijonat.fi/index.php/plus/itemlist/tag/World%20Ranking