Otsikko
Miksi suomeksi korkeakauluksinen trikoo- tai neulepaita on nimeltään "poolopaita", mutta esim englanniksi "polo shirt" on ihan erilainen. Mitä tekemistä näillä…

Kysytty

Miksi suomeksi korkeakauluksinen trikoo- tai neulepaita on nimeltään "poolopaita", mutta esim englanniksi "polo shirt" on ihan erilainen. Mitä tekemistä näillä on poolon kanssa ja miksi niillä on sama nimi?

Vastaus

Vastattu

Korkea poolokaulus on tunnettu jo keskiajalla, mutta "poolokaulus" -nimityksen alkuperä on jäänyt hieman hämärän peittoon. Kaulus tunnetaan myös englanninkielisessä maailmassa nimillä "polo neck" ja "turtle neck".

"Polo shirt" -paidan historia on juontaa tennikseen. Paidan kehitti tennistähti René Lacoste 1920-luvulla. Peliuransa jälkeen hän loi paidasta menestyvän myyntituotteen, jonka myös hevospoolon pelaajat ottivat omakseen. Siitä nimi. Molempia paitatyyppejä yhdistää rento ja ilmava, pehmeä kangastyyppi.

Lisää aiheesta:

https://en.wikipedia.org/wiki/Polo_shirt

https://tyylit.fi/olennaiset/miehen-kesatyyli-pikeepaita

5 ääntä

Kommentit

Tyhjentävä vastaus.