Miksi ruotsinkielisiä äänikirjoja on enemmän kuin suomenkielisiä? Miksi Elisa kirja palvelusta löytyy suomeksi luettuna äänikirja jota ei Teiltä löydy?

Kysytty

Miksi ruotsinkielisiä äänikirjoja on enemmän kuin suomenkielisiä?

Miksi Elisa kirja palvelusta löytyy suomeksi luettuna äänikirja jota ei Teiltä löydy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMetistä kun katson, niin suomenkielisiä äänkirjoja on enemmän kuin muunkielisiä, mutta jos tarkoitat e-äänikirjoja, niin siihen en osaa sanoa muuta kuin tarjonnan puutteen.

Toistaiseksi meillä ei vielä ole kirjastojakeluun sopimuksia äänikirjakustantajien kanssa MP3 formaatissa tuotetuista äänikirjoista. Kannatta seurata kirjaston uutisia, sillä sopimuksia neuvotellaan parhaillaan.

E-kirja kokoelmissa on vain englanninkielisiä äänikirjoja sekä MP3 että WMA formaatissa, koska meillä on jakelusopimus ulkomaisten toimijoiden kanssa.

Elisa-kirja on kuluttajille suunnattu palvelu eivätkä kirjastot sopimusteknisistä syistä voi hankkia aineistoa kuluttajapalveluista.