Miksi presidentit Svinhufvud ja Kallio on haudattu kotipaikkakunnilleen?

Kysytty

Miksi presidentit Svinhufvud ja Kallio on haudattu kotipaikkakunnilleen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymys houkuttaa kysymään, mitä ihmeteltävää on siinä, että ihminen haudataan kotipaikkakunnalleen? Luultavasti useimmat suomalaiset haudataan sinne, missä he ovat asuneet. Monasti kuulee myös tapauksista, että pois kotiseudultaan muuttaneet ovat silti toivoneet pääsevänsä kotiseudun multiin. Kyösti Kallio oli kuollessaan muodollisesti vielä tasavallan presidentti, mutta sekään ei ollut mikään syy tulla haudatuksi esimerkiksi Helsinkiin. Svinhufvud oli kuollessaan iäkäs yksityishenkilö.

Heikki Poroila

0 ääntä

Kommentit

Niin no eihän siinä mitään ihmeellistä olekaan, mutta kun kuitenkin muut on haudattu Helsinkiin, niin mietin vain, että eikö näillä muilla sitten ole ollut halua tulla haudatuksi kotipaikkakunnalleen.

Ja kysymykseni piti alun perin kuulua, että "miksi ainoastaan presidentit Svinhufvud ja Kallio on haudattu kotipaikkakunnilleen", mutta epähuomiossa jäi pois tuo "ainoastaan". Pahoittelut siitä.