Miksi politiikassa harvoin ns suurten puolueiden ykköspoliitikot eivät rupea ministereiksi?

Kysytty

Miksi politiikassa harvoin ns suurten puolueiden ykköspoliitikot eivät rupea ministereiksi?

Vastaus

Vastattu

Aiheesta ei löydy spesifiä tutkimustietoa, mutta noin yleisesti suurtenkin puolueiden ykköspoliitikot haluavat ministereiksi. Poikkeuksena voi olla tapaukset, joissa on esimerkiksi painavia yksityisiä syitä.