Miksi Pääkaupunkiseudulla ei ole Debord, Guy'n teosta La société du spectacle (Spektaakkelin yhteiskunta) saatavilla kuin arabiaksi? Kirja on kuitenkin osa…

Kysytty

Miksi Pääkaupunkiseudulla ei ole Debord, Guy'n teosta La société du spectacle (Spektaakkelin yhteiskunta) saatavilla kuin arabiaksi? Kirja on kuitenkin osa visuaalisen kulttuurin teoriaa. Ja kuinka on mahdollista, että kirja on saatavilla juuri arabiaksi, eikä edes ranskaksi tai englanniksi? Aiotaanko kirjaa tilata tulevaisuudessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja on tulossa ainakin Helsingin kaupunginkirjastoon suomenkielisenä. Suomennoksen nimi on juuri Spektaakkelin yhteiskunta. Kustantajan mukaan se ilmestyy kuitenkin vasta huhtikuussa 2004, joten lainaksi sen saanee vasta ensi keväänä. Helsingin yliopiston kirjastosta kirjan voi lainata englanninkielisenä. Se on hankittu Opiskelijakirjastoon ja Humanistisen ja Valtiotieteellisen tiedekunnan kirjastoihin.