Miksi lyhytlainat annetaan ensin lainattavaksi kuin monta kuukatta jonossa odottaville lyhytlainan saajat vasta 2viikkoa myöhemmin jakoon

Kysytty

miksi lyhytlainat annetaan ensin lainattavaksi kuin monta kuukatta jonossa odottaville lyhytlainan saajat vasta 2viikkoa myöhemmin jakoon

Vastaus

Vastattu

Lyhytlainoja hankimme, koska asiakkailla on mahdollisuus saada luettavaksi teos, josta on paljon varauksia.

Suositut uutuuskirjat menevät usein varauksiin ja asiakkailla on jonkinlainen mahdolisuus nähdä niitä lyhytlainoissa.

Voi olla, että asiakas  on varannut kirjan ja käydessään kirjastossa hän huomaa lyhytlainan ja lainaa sen ja peruuttaa varauksensa.

Pyrimme lyhytlainoilla myös vähentämään varausten määrää.