Miksi kaikkia kysymyksiä mihin vastaatte ei julkaista? Minulle on käynyt näin useamman kerran, saan kyllä vastauksen s-postiini. Kysymykseni ovat olleet ihan…

Kysytty

Miksi kaikkia kysymyksiä mihin vastaatte ei julkaista? Minulle on käynyt näin useamman kerran, saan kyllä vastauksen s-postiini. Kysymykseni ovat olleet ihan normaaleja yleiskysymyksiä.

Vastaus

Vastattu

Ei pitäisi olla mitään yleistä syytä, ettei yleisluontoiseen kysymykseen annettua vastausta julkaista. Inhimillinen virhe on toki mahdollinen, mutta jos tällaisia tapauksia on ollut useampia, se ei kuulosta uskottavalta. Tällaisesta ongelmasta ei ole laajemmin kyselty, joten mistään yleisestä julkaisuongelmasta ei näyttäisi olevan kysymys. Jotkut kysymykset ovat kyllä niin yksityisluontoisia, että niitä ei julkaista verkkosivuilla, mutta niitä on suhteellisen vähän. Jos saan sähköpostiini jonkun esimerkin vastauksesta, joka ei ole mennyt julkiselle puolelle, voin pyytää toimitusta tutkimaan tarkemmin tapausta. Tarkoitushan on, että kysymykset ja vastaukset hyödyttävät kaikkia kiinnostuneita.

Heikki Poroila

1 ääntä

Kommentit

Tällaisissa tapauksissa on hyvä ottaa yhteyttä suoraan Kirjastot.fi-toimitukseen, joka koordinoi vastaamista. Jokainen vastaaja valitsee, julkaiseeko vastauksen vai ei, eikä vastaajan ole pakko julkaista vastauksia, jos katsoo, että näin ei halua tehdä. Toimituksella on kuitenkin lupa siirtää kysymyksiä julkisiksi tai pois näkyvistä, joten jos jokin vastaus tuntuu siltä, että se täytyy julkaista eikä näin ole tehty, oikea osoite asian hoitamiseksi on toimitus@kirjastot.fi.