Otsikko
Miksi Helmet-verkkopalvelussa tekemäni aineistovaraukset eivät näy heti? Kirjauduin ulos ja takaisin palveluun mutta lainatietoni eivät olleet päivittyneet.

Kysytty

Miksi Helmet-verkkopalvelussa tekemäni aineistovaraukset eivät näy heti? Kirjauduin ulos ja takaisin palveluun mutta lainatietoni eivät olleet päivittyneet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikea sanoa mistä ongelma johtuu. Olisiko kyseessä jokin tilapäinen häiriö? Tuntuu oudolta, että varaukset eivät päivity, jos kuitenkin pääset omiin tietoihisi varausta tekemään. Kokeilin äsken varauksen tekemistä ja se onnistui hyvin. Kirjaudu siis omiin tietoihisi ja klikkaa varaa/hae. Etsi haluamasi teos ja klikkaa varaa. Tämän jälkeen palvelu tarjoaa sinulle suoraan noutokirjastoksi lähikirjastoasi ja sinun tarvitsee vain klikata painiketta jatka. Tämän jälkeen ruudulle tulee tieto varauksen onnistumisesta. Kun tämän jälkeen menet omiin tietoihisi ja klikkaat kohtaa "x varausta" näet kaikki voimassa olevat varauksesi.

Helmet-palvelun käyttöohjeet: (Katso kohta: "Teknisiä ohjeita")
http://helmet.fi/search~S9*fin/k