Otsikko
Miksi Helmet-järjestelmästä lähtee nykyään sähköpostimuistutus vasta kaksi viikkoa eräpäivän jälkeen? Näin on nyt käynyt minullekin kahdesti ja vaikka nyt…

Kysytty

Miksi Helmet-järjestelmästä lähtee nykyään sähköpostimuistutus vasta kaksi viikkoa eräpäivän jälkeen?
Näin on nyt käynyt minullekin kahdesti ja vaikka nyt sitten uusiisikin lainansa, sakkoja kertyy...
Ennen muistutus tuli joitain päiviä ennen jolloin ehti vielä joko palauttaa kirjan tai uusia sen ajallaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Edelleenkin eräpäivätiedotteet lähetetään kaksi päivää ennen eräpäivää niille, jotka ovat valinneet ilmoitustavaksi sähköpostin.

Tiettävästi viime aikoina eräpäivätiedotteiden lähettämisessä ei ole ollut häiriöitä. Jos nyt jostakin syystä niin olisi kuitenkin ollut, sinun kannatta keskustella asiasta kirjastossa palauttaessasi lainojasi.

Kannattaa myös tarkastaa HelMet-ohjeiden mukaan, ettei sähköpostisi ole estänyt postin tuloa. Tässä ote ohjeista:

Kirjaudu Omiin tietoihisi ja napsauta painiketta Muuta yhteystietojasi. Valitse haluamasi ilmoitustapa kohdasta Haluan, että kirjasto lähettää ilmoitukseni postitse / sähköpostitse. Lisää tarvittaessa sähköpostiosoitteesi ja napsauta painiketta Jatka.

Jos valitset ylemmän vaihtoehdon, saat postitse varausilmoitukset ja ensimmäiset myöhästymismuistutukset.

Jos valitset alemman vaihtoehdon, saat sähköpostitse varausilmoitukset, eräpäivän lähestymisestä varoittavat tiedotteet ja ensimmäiset myöhästymismuistutukset.

Toinen myöhästymismuistutus lähetetään tarvittaessa aina postitse.

Jos et saa kirjastolta ilmoituksia sähköpostiisi, tarkista, oletko valinnut Omissa tiedoissasi ilmoitustavaksi sähköpostin ja onko sähköpostiosoitteesi oikein. Varmista lisäksi, ettei sähköpostilaatikkosi ole täynnä ja ettei roskapostisuodattimesi estä kirjaston ilmoituksia.

Ilmoitukset tulevat osoitteista circadm@www.helmet.fi, exporter@www.helmet.fi tai iii@kirjtuo2.helmet.fi. Salli postin vastaanottaminen näistä osoitteista.