Miks joskus pitää maksaa ja millio? Me jouduttiin kerran maksaa joku lasku en tiiä mikä! Kirjasto on kyllä tosi kiva paikka! Tykkään lukea kirjoja ja kuunnella…

Kysytty

Miks joskus pitää maksaa ja millio? Me jouduttiin kerran maksaa joku lasku en tiiä mikä! Kirjasto on kyllä tosi kiva paikka! Tykkään lukea kirjoja ja kuunnella CD levyjä!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston käyttö ja lainaaminen on ilmaista, mutta kirjastoissa on käytössä myös joitakin maksuja.

Helmet-kirjastot perivät myöhästymismaksua aineistosta, jonka palautat tai uusit eräpäivän jälkeen. Myöhästymismaksua ei peritä lasten- ja nuortenostaston aineistosta. Maksuja ei peritä myöskään silloin, kun lapsi lainaa aikuisten osaston aineistoa omaan käyttöönsä.

Jos teet kirjasta tai levystä varauksen Varausmaksu on 0,50 e, mutta sitä ei peritä alle 18 vuotiailta.

Jos kadotat kirjastokorttisi, maksaa uusi kortti 3 e aikuisilta ja 2 e alle 15 vuotiailta.

Jos lainatut kirjat tai levyt katoavat tai vahingoittuvat, pitää ne korvata.

http://www.helmet.fi/screens/pdf_kayttosaannot_fin.pdf