Otsikko
Mikäköhän on Korja-sukunimen historia?

Kysytty

Mikäköhän on Korja-sukunimen historia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Otavan Uusi Suomalainen nimikirja kertoo Korja-sukunimestä:

Korja on roomalaiskatolisen kirkon keskiajalla levittämästä nimestä Gregorius suomalaisten muokkaama muunnos (samoin Korjus).

Kirjan mukaan Laatokan Karjalassa Korja –nimi on tunnettu mm. Viipurin pitäjässä ja Vahvialassa.
Valkealassa Korjan talo tunnetaan vuodesta 1700-lähtien, Lempäälässä 1540 asti. Korja-nimen tapaa myös Sallasta 1700-luvulla perustetun talon nimenä.