Otsikko
Mikähän satu on kyseessä? Muistan siitä vain, että kaksi eksynyttä lasta taapertaa uupuneina lumihangessa ja jokin hyvä haltia tai muu henkiolento loihtii…

Kysytty

Moi!
Mikähän satu on kyseessä? Muistan siitä vain, että kaksi eksynyttä lasta taapertaa uupuneina lumihangessa ja jokin hyvä haltia tai muu henkiolento loihtii heidän eteensä ihanan nurmikon, jossa polun varteen kasvaa kypsiä mansikoita.
Ehkä tiedätte, mistä tarinasta on kyse? Andersen tulee mieleen, mahtaako olla...

Vastaus

Vastattu

Kyseessä saattaisi olla Astrid Lindgrenin satu "Päivärinne", joka on ilmestynyt kuvakirjan muodossa 2003. Kuvittaja on Marit Törnqvist. Satu on ilmestynyt ensimmäisen kerran suomeksi teoksessa Astrid Lindgren : Satuja, 1981. Mansikoita ei sadussa suoranaisesti esiinny, mutta muut elementit löytyvät.

0 ääntä

Kommentit

Kiitos. Luulen kuitenkin, että se ei ole tämä, koska olen vuonna -81 ollut jo 14-vuotias ja muistan nimenomaan ne mansikat niin hyvin.
Kiitos kuitenkin :D

Entä Grimmin saduista kertomus "Kolme pientä kääpiötä metsässä"? Kirjassa on Rudolf Koivun kuva, missä tyttö löytää hangesta punaiset mansikat.

Satu löytyy kirjasta "Grimmin kauneimmat sadut Gummerus 10p. 1999